h1

Hurra for den lille (eller store) forskel!

10. november 2010

Jeg har lige modtaget en mail fra John Gray. Han skriver, at det vigtigste budskab, vi kan give vores børn, er:

Det er OK at være anderledes

Og ikke OK som i “du, vi og andre kan lære at tolerere eller bære over med, at du er anderledes”. Men OK som i:

“Du er en fuldstændig unik skabning, og du skal hver dag hylde det faktum, at ingen andre er lige præcis som dig”.

I like!

På mine workshops fortæller jeg gerne og ofte deltagerne, at de skal droppe sammenligningstyranniet. For det kan ikke bruges til en rygende fis. Vi bruger ALT for meget tid og energi på at rende rundt og sammenligne os med i hinanden.

Tænk, hvis vi kunne lære vores børn at knuselske deres individualitet, så de kan bruge tiden på at udvikle den i stedet for at forsøge at undertrykke det unikke for at komme til at ligne alle andre.

 Jeg tror sgu lige, jeg sætter det på min to-do liste!

2 kommentarer

  1. […] du har set mine to andre indlæg om Johns budskaber til vores børn (1 + 2), begynder der måske at tegne sig et billede for dig. Der er ét sidste budskab tilbage fra […]


  2. […] du har set mine to andre indlæg om Johns budskaber til vores børn (1 + 2), begynder der måske at tegne sig et billede for dig. Der er ét sidste budskab tilbage fra […]



Skriv en kommentar